top of page

Training adaptief onderhandelen

Van Infantiel Onderhandelen naar slimme, adaptieve strategieën
Als kind heb je van nature al leren onderhandelen – dit noemen we infantiel onderhandelen. Iedereen heeft dus de basisvaardigheden om te onderhandelen! Echter, de meeste van ons zijn slechts vertrouwd met de traditionele onderhandelingsmethode, die vaak draait om winnen of verliezen. Deze verouderde aanpak zien we nog dagelijks terug in het bedrijfsleven, maar het is vaak een inefficiënte manier van werken.

In veel bedrijven is de accountmanager de aangewezen persoon om te onderhandelen, maar helaas kent deze vaak alleen de traditionele onderhandelingsstijl. Dit maakt de accountmanager minder effectief in zijn of haar rol. In onze onderhandelingstraining leren we accountmanagers hoe ze slimmer kunnen onderhandelen, zonder de klantrelatie te schaden. Concreet leren zij onderhandelen met meerdere mogelijkheden en denken vanuit de P&L, waardoor ze flexibeler en effectiever kunnen inspelen op verschillende situaties.

Onderstaande illustratie toont duidelijk het verschil tussen traditioneel onderhandelen en adaptief onderhandelen.

Adaptief onderhandelen

Onderhandelingstraining: Focus op effectieve strategieën
In onze onderhandelingstraining duiken we diep in de volgende onderwerpen:

  • Onderhandelaar vs. Accountmanager

  • Timing in Onderhandelingen

  • Realistische Werkelijkheden

  • Traditioneel Onderhandelen

  • Adaptief Onderhandelen

Deze onderwerpen worden altijd interactief behandeld en zijn voorzien van de nodige theorie, praktijkvoorbeelden en cases die je zelf kunt uitwerken. De training kan volledig worden aangepast aan jouw specifieke behoeften, inclusief een trainer-to-trainer versie.

Een Team van efficiënte onderhandelaars?
Wil jij ook dat jouw team effectiever en flexibeler onderhandelt? Neem dan direct contact met ons op voor meer informatie.

Ervaringen:

De training over traditioneel vs. adaptief onderhandelen laat je als accountmanager ervaren wat de verschillen zijn tussen deze twee onderhandeltechnieken. 

Naast een stukje theorie, leer je door hands-on casussen meteen het verschil kennen tussen de twee stijlen. Voor iedere (account)manager een must om dit inzicht te krijgen aan welke knoppen je kunt draaien tijdens een onderhandeling.

Uit deze training heb ik handvaten meegenomen die onderhandelen nog leuker en efficiënter maken, waardoor je sterker en relaxter aan tafel zit. 

John West

Sennah Curfs

Account Manager

bottom of page